Home
Woo-verzoeken

Woo-verzoeken

Op grond van de Wet open overheid (Woo) mag iedereen om openbaarmaking van informatie vragen over alle bestuurlijke onderwerpen van ons waterschap. Hier vind je Woo-verzoeken, Woo-besluiten. Voor de privacy van betrokkenen hebben we de persoonsgegevens onleesbaar gemaakt. We hebben een start gemaakt, maar binnenkort vindt u hier een overzicht van alle Woo-verzoeken die bij ons zijn ingediend na 01-11-2023. Wilt u zelf een Woo-verzoek indienen?

Toegankelijkheid

We willen graag dat alle informatie voor iedereen leesbaar is. De bijlagen die wij publiceren voldoen helaas niet altijd aan alle toegankelijkheidseisen. Bij sommige bijlagen is dit technisch moeilijk te faciliteren. Kun je een document niet lezen of loop je ergens anders tegenaan? Neem dan contact met ons op via 088 – 88 90 100.

359 resultaten worden getoond
PDF0004.pdf
From: 5.1.2e Sent: Fri 2/10/2023 6:35:28 AM Subject: RE: Formulier: Klachtenformulier, referentie: 00000001 70ff 4997 Formulier voor het indienen van een algemene klacht22012023-1021.pdf To: EE --. EE o -.- EI oc. Beste collega’s, Het beekdal is grotendeels eigendom van Waterschap Limburg en het onderhoud wordt grotendeels uitgevoerd door Waterschap Limburg. 5.1.2e heeft ook een klacht ingediend bij het Waterschap Limburg. Zie bijgevoegde klacht. Lijkt mij handig om een gezamenlijke reactie op te stellen namens Waterschap Limburg en de gemeente Leudal richting de RES) 5.1.2e Om te voorkomen dat de CRIN straks 2 verschillende reacties ontvangt. Met vriendelijke groet, t: (0475) e leudal.nl i: www.leudal.nl aanwezig van maandag t/m vrijdag Gemeente leudal S—=3< © | Spaar papier — is het echt nodig dat u deze e-mail afdrukt? Verzonden: donderdag 9 februari 2023 15:38 Aan eudal.nt>;[Eouc.» Onderwerp: FW: Formulier: Klachtenformulier, referentie: 00000001 70ff Graag aandacht voor onderstaande klacht. De klager stelt dat toezeggingen over het onderhoud van de Roggelse beek niet worden nagekomen. Hij verzoekt om behandeling door de externe orsthanicc- AERDit is niet de juiste route op basis van de Verordening Klachtbehandeling gemeente Leudal. Uitgangspunt is dat de klacht eerst behandeld wordt door de aangewezen klachtbehandelaar (eerste fase in eerste aanleg). Zoals bekend is dit nu nog het afdelingshoofd van de beklaagde medewerker. Indien het niet mogelijk is gebleken om op deze wijze de klacht af te doen, wordt de klacht op verzoek van de klager doorgeleid naar de externe onafhankelijke klachtencommissaris (tweede fase in eerste aanleg). Derhalve stel ik voor om dit uit te leggen aan de klager en op deze wijze de klacht proberen af te doen. De klachtenprocedure is niet bedoeld om een melding of verzoek omtrent (onderhoud van) de openbare ruimte af te handelen. Dit dient strikt genomen separaat volgens de daarvoor bedoelde route opgepakt te worden. Kunnen jullie hiermee vooruit en contact met de klager opnemen (voor de klacht + terugkoppeling verzoek onderhoud Roggelse beek)? Graag ontvang ik een terugkoppeling hiervan, ook als ik hierin iets kan betekenen. Met vriendelijke groet 5.1.2e 0004 or 0475 IAEENN e: i: www.leudal.nl aanwezig maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag Gemeente leudal =! Spaar papier— is het echt nodig dat u deze e-mail afdrukt? Van: Gemeente Leudal < > Verzonden: dinsdag 7 februari 2023 11:50 Aan: Info < > Onderwerp: Formulier: Klachtenformulier, referentie: 00000001 70ff Gemeente leudal S_—=s< Beste lezer, Het volgende formulier is bij uw organisatie ingediend. Naam formulier: Referentie: Datum en tijdstip: Toelichting Uw klacht Mijn klacht heeft betrekking op: Naam eenheid/team, ambtenaar, collegelid of ambtenaar: Geef een omschrijving van het voorval dat aanleiding is voor uw klacht.: Klachtenformulier 0000000170fF 07-02-2023 11:49 uur Dien uw klacht in met dit formulier. Het is belangrijk dat wij onze aanpak kunnen verbeteren en kunnen leren van fouten. We stellen het daarom op prijs als u uw ontevredenheid aan ons laat weten. Voor gebruik van dit formulier kunt u inloggen met uw DigiD (niet verplicht). Bij gebruik van uw DigiD worden uw persoonsgegevens automatisch ingevuld en hoeft u dit niet meer zelf te doen. Ambtenaar ing 5.1.2e Ik heb vanaf voorjaar 2021 ct gehad via de mail en persoonlijk met de over de slechte onderhoudstoestand van de roggelse beek in de bebouwde kom in Roggel. Door de IEE: onder meer in zijn mail van 5 november oezeggingen gedaan om diverse verbeteringen aan te brengen in 2021 en indien nodig in 2022. Met mijn mail dd. 25 juli 2022 heb ik hem hier nogmaals aan herinnerd. Het beekdal ziet er al jaren uit als een verwaarloosde schapenwei in plaats van het in de "Leidraad onderhoud roggelse beek™ na te streven beeld van een parkachtig beekdal. Ik stel voor dat ik met de 5.1.2¢ 5.120 AR cen schouw hou waarbij de Leidraad uitgangspunt is. Wanneer u mijn mailwisseling met [JIEEN- aangevuld met die met het Waterschap wenst te ontvangen dan hoor ik dit graag. Ik stel een persoonlijk gesprek met {JJEEN vijizonder op prijs aangezien de gemeentelijke organisatie tot nog toe geen blijk heeft gegeven van een adequate aanpak van deze zaak. 0004 Eventuele oplossing: Inloggen met DigiD: Ja of Nee Wilt u inloggen met DigiD?: Uw gegevens Voorletter(s): Tussenvoegsel(s): Achternaam: Straatnaam: Huisnummer: Huisletter: Huisnummertoevoeging: Postcode: Woonplaats: Telefoonnummer: Wij vinden het fijn dat u de moeite neemt om een klacht in te dienen. Op deze manier kunnen wij werken aan de verbetering van onze dienstverlening. Graag horen wij van u welke oplossing volgens u het beste is. De leidraad hanteren, waarbij de inzet van de schapen niet de oplossing is omdat deze dieren niet in staat blijken te zijn het alsmaar woekerende riet en brandnetels te bestrijden. Een oplossing is om met een lichte maaimachine het beekdal in het seizoen maandelijks te maaien zoals dat ook in Haelen en Nunhem gebeurt, waardoor het riet en de brandnetels na verloop hopelijk zullen verdwijnen. In de volgende stap vragen we om uw persoonsgegevens. Bij de gemeente Leudal kunt u inloggen met uw DigiD inlogcode. Bij gebruik van DigiD worden uw persoonsgegevens automatisch in het formulier ingevuld en hoeft u dit niet meer zelf te doen. Kiest u voor inloggen met DigiD, houd dan uw inloggegevens bij de hand. x Ja 0004 E-mailadres: Boonen Met vriendelijke groet, SIMform (Deze email is automatisch gegenereerd) 0004
10 mei 2024519.71 KBHoort bij dossier Informatie over het onderhoud Roggelse beek in de bebouwde kom in Roggel.
Download PDF
PDF0032.pdf
Download PDF
PDF0042.pdf
Download PDF
PDF0007.pdf
Download PDF
PDF0027.pdf
Download PDF
PDF0064.pdf
watersc hap im burg.nl ELE Er
10 mei 2024617.06 KBHoort bij dossier Informatie over het onderhoud Roggelse beek in de bebouwde kom in Roggel.
Download PDF
PDF0037.pdf
Download PDF
PDF0057.pdf
“ Le:i“ idouiit:a) A
10 mei 2024726.31 KBHoort bij dossier Informatie over het onderhoud Roggelse beek in de bebouwde kom in Roggel.
Download PDF
PDF0008.pdf
Download PDF
PDF0006.pdf
To: 5.1.2e @waterschaplimburg.nl] Cc: =e aplimburg.n!]; |GGGvate schaplimburg.ni] From: Sent: Fri 2/17/2023 2:20:30 PM Subject: Re: omgevingsmelding Roggelse Beek - voortdurend ontevreden melder. Received: Fri 2/17/2023 2:20:31 PM Hoi [EEEEven een eerste reactie. Een afgestemde reactie met [Eg komt over een week of zo. Volgens my hee (ERE olgende week verlof. Ik zou het over een andere boeg willen gooien. We wonen in Nederland met 17 miljoen mensen op een postzegel. Zonder generieke afspraken zou het een janboel worden. Daarom hebben we wetten en regelgeving met elkaar afgesproken. Voor de zaken die het waterschap behartigt hebben we een beheersvorm gekozen die zowel rekening houdt met de afspraken die we met de omgeving maken alsook met de natuurdoelstellingen die we trachten te bereiken. Deze laatste 1s ingegeven door KRW, Natura2000 en tal van andere kaders. Het beheer en onderhoud op de Roggelsebeek kent een streefbeeld met bijbehorend maaibeleid. precies zoals je zelf ook al gesteld hebt. Dit streefbeeld en bijbehorend maaibeleid houdt rekening met alle hierboven genoemde kaders, wetten, regelgeving en afspraken. De afspraken komen uit een grotere groep tot stand. Het nisico dat je met dit uitgangspunt loopt is dat een enkel individu het niet mee eens 1s met ons beheersvorm. Dat wil nog niet zeggen dat het waterschap daarmee het democratisch proces overboord moet gooien en onvoorwaardelijk moet meegaan in de mening van één tegenstander. Kort en goed gezegd 1s mijn standpunt dat we melder gaan vertellen dat we het op een aantal punten met met elkaar eens zullen worden en daarmee de discussie gaan stoppen. We zijn op een aantal zaken tegemoet gekomen mm de wensen van de melder. Op de overige punten stoppen we de discussie en zullen toekomstige meldingen niet meer in behandeling nemen. In ieder geval niet op de punten waarover we het niet eens worden. Nogmaals, ik denk dat hier ookBRmoet vinden, maar dit zou mijn aanpak zijn. Gro Op 17 feb. 2023 om 12:20 heeft 5.1.2e (@waterschaplimburg.nl> het volgende geschreven: Beste mensen, Ik heb een casus waar we tegen een blijvende ontevreden melder blijven aanlopen. Die ik jullie wil voorleggen aan jullie beiden. Ondanks dat er bijzonder veel energie in is gestoken krijgen we geen tevreden melder. Casus: Middenin de zomer van 2021 is de begrazer bij de Roggelsebeek opgestapt en kregen we voor het eerst een omgevingsmelding van EE Terecht, want wij werden ook volledig overvallen en de begrazingsronde die had moeten beginnen kon niet beginnen. gEAIheeft toen met DJZ een korte slag gedaan met snel een stuk maaien wat kon. Er is daarna veel energie in vinden van een nieuwe begrazer gestoken en ook gesproken met [EER en Har Frenken. en ik sindsdien frequent contact metBEE de gemeente Leudal om zaken goed af te stemmen. Wij sturen steeds bij en hebben nu een begrazer die goed communiceert en zo goed mogelijk resultaat probeert op te leveren. Hier en daar sturen we nog op details bij. De gemeente heeft, om eerlijkte zijn, wel wat problemen haar deel in te vullen. Ze lopen er bijvoorbeeld tegenaan dat ze de poel niet gemaaid krijgen. Ik heb vorige week aangeboden dat wij die tegen betaling anders maar gaan meemaaien. Daar kan de gemeente Leudal zich in vinden. Waar de schoen wringt mbt het Waterschap is dat hij gazonbeheer voor zich ziet. In 2021 gaf meneer aan dat het juiste beheer was: elke 2 weken maaien en liefst ook veel bloeiende planten. Dat gaat niet samen, en we zijn zo eerlijk geweest dat dat sowieso niet past bij het beeld van een meer natuurlijke beek. Wel in een Vondelpark, maar hier is dat onhaalbaar. Temeer omdat het winterbed jaarrond erg nat is. De elzen die de gemeente heeft geplant zijn verdronken en dood. Zo nat is het. Ik heb JERE in de zomer van 2021, in bijzijn 5.1.28 (gem Leudal) enEEE ooreesteld ons in 2022 0006 een faire kans te geven dat we gewoon een net beeld bij een natuurlijke beek kunnen opleveren en dat we dat gerust medio 2022 samen kunnen bekijken, maar dat gazonbeheer het nooit gaat worden. Daar ging hij in mee. Har Frenken was hiervan op de hoogte. Omgevingsmeldingen 2023: Maar ondanks alle inspanning is onze melder niet tevreden en blijft hij meldingen sturen naar WL en de gemeente Leudal. Mijn antwoord op zijn laatste mail heb ik samen met gil emaakt en op een paar punten heeft hij gelijk en hadden we al in beeld. Echter overige punten zijn des gemeente en daarvoor hebben we doorverwezen naar de gemeente. We hebben wel afgesloten dat we voorzien dat we qua eindbeeld niet op 1 lijn gaan komen. Dat is onhaalbaar; meneer wil gazonbeheer, dat past niet bij de leidraad, de beheervorm (begrazing) en de terreinomstandigheden. De meldingen heb ik bijgevoegd, evenals diverse correspondentie. Gisteren belde mij met de mededeling dat er weer een nieuwe melding is. Ook deze is bijgevoegd: De |EKIEEY BES en blijft ontevreden met ons antwoord en wil nu een hoorzitting. Graag jullie advies wat de procedure is binnen WL met meldingen waar we niet uitkomen. Wellicht weten jullie dat ? lk nd EE = de gemeente Leudal al eerder voorsteld een overleg met de melder, gemeente Leudal en WL te plannen. De gemeente is nog bezig een antwoord te formuleren om de melding die zij hebben ontvangen. Chrit Wolfhagen heb ik overigens laatst al even ingeseind dat dit een bijzonder lastige locatie is waar we niet uit gaan komen wat we ook doen. Inhoudelijk verder nog niet besproken. Har was volledig op de hoogte en was het eens met onze aanpak. Tot slot: Vanuit de hele overige omgeving krijgen we geen enkele klacht. Dat heb ik eerder al eens nagevraagd. Er woont vlakbij een fysiotherapeut aan de beek die mij afgelopen zomer heeft gebeld en aangaf dat hij tevreden was over de communicatie en hoe het werd beheerd. Graag jullie reactie, wellicht op korte termijn anders even via teams schakelen want ik denk dat het netjes is dat we op korte termijn reageren naar |EXE Met vriendelijke groet, +31 5.1.2¢ <image001.png=> <image003.png> <image005.png> <1mage006.png> <image007.png> <image008.png> <1mage009.png> <image010.png> <image011.png> <1mage012.png> <image013.png> <mime-attachment> <mime-attachment> <mime-attachment> <mime-attachment> 0006 <mime-attachment> <mime-attachment> <mime-attachment= 0006
10 mei 2024376.84 KBHoort bij dossier Informatie over het onderhoud Roggelse beek in de bebouwde kom in Roggel.
Download PDF
1...21...36